Judge Rejects Fox News Request to Dismiss Dominion Voting’s Defamation Lawsuit Over Election Claims

WASHINGTON — A judge Thursday rejected a motion by Fox News to dismiss a $1.6 billion defamation lawsuit brought against the cable news giant by Dominion Voting Systems over claims about the 2020 presidential election.

The judge also wrote that despite emails from Dominion attempting to factually address Fox’s fraud allegations, Fox and its news personnel continued to report Dominion’s “purported connection to the election fraud claims without also reporting on Dominion’s emails.”

“Given that Fox apparently refused to report contrary evidence … the Complaint’s allegations support the reasonable inference that Fox intended to keep Dominion’s side of the story out of the narrative.”

ABC NEWS

“Fox possessed countervailing evidence of election fraud from the Department of Justice, election experts, and Dominion at the time it had been making its statements,” the judge wrote. “The fact that, despite this evidence, Fox continued to publish its allegations against Dominion, suggests Fox knew the allegations were probably false.”

The lawsuit specifies how Trump allies such as Rudolph W. Giuliani, Sidney Powell and Mike Lindell were given platforms on shows hosted by Carlson, Hannity and Pirro to spread the false claims of election fraud. Fox Business Network host Maria Bartiromo and Lou Dobbs, whose show was canceled earlier this year, are also mentioned in the lawsuit.

Dominion pointed to how Hannity and Dobbs “brought on Mr. Giuliani and Ms. Powell to assert their claims that Dominion rigged the election by changing votes in its machines.” Another instance mentioned in the lawsuit involved when Carlson brought Lindell, the founder of MyPillow, onto his show to talk about his ban from Twitter, only for him to spread false claims of election fraud against Dominion.

Washington Post

About Surley 1537 Articles
No hell below us, Above us only sky, Get over it